Hyundai iMax N Drift Bus

Hyundai хулиганит: минивэн H-1 превратили в мощный 8-местный дрифт-кар

Австралийское подразделение Hyundai представило заряженную версию минивэна H-1, который на местном рынке носит название iMax. Дизельный двигатель в нём уступил место бензиновой «битурбошестёрке», шасси настроено на то, чтобы «давать угла», а кузов получил эффектное аэродинамическое оперение в духе других спорткаров спортивного суббренда N.

Hyundai занимает в Австралии третье место в рейтинге самых популярных автомобильных марок после Toyota и Mazda: за первые три квартала этого года продано 66 489, 154 515 и 79 057 машин соответственно. Но спрос на продукцию корейского бренда за означенный период сократился на 10,6%, а потому местному подразделению Hyundai необходимо как-то привлечь внимание потребителя, и создание шоу-кара – вполне рабочее решение.

За основу была взята идея немецких коллег из Hyundai Germany, придумавших к 1 апреля шутку в виде заряженного минивэна H-1 N, но тогда её посчитали банальной и задумка не была реализована. Австралийцы же решили, что в отрыве от Дня дурака прокачанный Hyundai H-1 может хорошо пропиарить марку, и к спортивному фестивалю World Time Attack Challenge в Сиднее, который пройдёт в ближайшие выходные, построили уникальный Hyundai iMax N Drift Bus. Микроавтобус на потеху публики выступит сразу в нескольких спортивных дисциплинах, самой зрелищной из которых будет Drifting Cup.

К подготовке машины разработчики подошли серьёзно. Стоковый 2,5-литровый турбодизель уступил место 3,5-литровому бензиновому V6 с двумя турбокомпрессорами и отдачей свыше 300 кВт (408 л.с.) и 555 Нм, а 5-ступенчатая автоматическая коробка передач была заменена на 8-ступенчатую. После свапа силового агрегата H-1 разгоняется до 100 км/ч менее чем за 5 секунд. Привод остался задним, но получил специальный дрифт-дифференциал с высокой степенью блокировки. Дорожный просвет уменьшили, подвеску перенастроили и снабдили электронно управляемыми амортизаторами. В 19-дюйомвых литых колёсах, позаимствованных у хот-хэтча Hyundai i30 N, видны мощные дисковые тормоза N performance с красными суппортами.

Кузов окрашен в фирменный для N-суббренда голубой цвет и снабжён оригинальным аэродинамическим обвесом с передним сплиттером и задним диффузором. В салоне, снимков которого, к сожалению, нет, установлено спортивной рулевое колесо N и спортивные передние кресла N с электрорегулировками в 12 направлениях. Кресла второго и третьего рядов стандартные, но их обили той же фирменной замшей, что и передние.

Разработчики гордятся тем, что Hyundai iMax N в отличие от близких по духу проектов в вроде Ford Transit Supervan и Renault Espace F1 сохранил функциональность исходной модели: он может взять на борт восемь человек и ещё останется 842 л для багажа – точнее для сменных комплектов резины, столь необходимых для любого дрифт-соревнования. Высокий минивэн с залоченным дифференциалом и нагруженный пассажирами легко срывается в занос, что наглядно продемонстрировано в фирменном видеоролике.

Читайте также:
История о том, как инспектор решил, что водитель не пропустил пешехода и начал оформлять протокол

Hyundai iMax N построен в единственном экземпляре и не имеет доступа на дороги общего пользования. Серийную версию ждать, скорее всего, не стоит – уж больно специфический получился бы продукт.

Hyundai построила дикий “дрифтобус”

К “горячему” семейству Hyundai N присоединился единственный в своем роде iMax N Drift Bus: дрифт сразу для восьмерых!

Микроавтобус, который известен на разных рынках под именами Grand Starex, i800 или H-1, построен, по всей видимости, по следам таких экстравагантных проектов, как Ford Transit Supervan и Renault Espace F1. А под именем iMax корейскую модель продают в Австралии, и как раз тамошнее подразделение Hyundai решилось реализовать сумасшедшую идею.

Автобус вместо стандартного 2,5-литрового дизеля снабдили 3,5-литровым V6 с двойным турбонаддувом, который развивает 408 л.с. и 555 Нм крутящего момента. Тяга на задние колеса передается при помощи 8-ступенчатого автомата, и утверждается, что “сотню” дрифтобус разменивает меньше чем за 5 секунд. Дифференциал намертво заварен, дорожный просвет уменьшен, амортизаторы стали адаптивными – все для оголтелого сжигания резины в управляемом заносе. Само собой, не обошлось без мощных тормозов и 19-дюймовых дисков.

Галерея: Дрифтобус Hyundai iMax N

Рабочее место водителя обустроено компонентами от хот-хэтча i30 N, включая кресло и руль, а вот пассажирский салон не тронули. Туда по-прежнему может набиться восемь человек, и в Hyundai уверяют, что при полной загрузке развесовка дрифтобуса становится идеальной. А в 840-литровый багажник поместится немало запасной резины.

Дебютирует неординарная новинка в ближайший уик-энд в Сиднее на мероприятии World Time Attack Challenge: по слухам, дрифтобус даже выйдет на трассу в общем зачете.

Нам нужно больше угла и дыма!

  • Поделиться на Facebook
  • Поделиться во Вконтакте
  • Поделиться в Twitter
  • Поделиться в LinkedIn
  • Поделиться в WhatsApp
  • Отправить по email
  • Поделиться в Одноклассниках

Hyundai iMax N Drift Bus Is An Eight-Seat RWD Van With 402 HP

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’ revealed: tyre-shredding eight-seater track special

18 October, 2019 – Hyundai Australia today announces a special one-off custom creation, inspired by the mischievous spirit of N and guaranteed to put a smile on any driver’s face. along with up to seven passengers. Introducing the iMax N ‘Drift Bus’.

Powerful, turbocharged engine? Check. Corner carving differential? Check. N Performance Blue paintwork? Check. Seating for eight drift-fiends? Of course.

Created by an underground skunkworks team at Hyundai Australia, the iMax N makes its global competition debut this weekend at the 2019 World Time Attack Challenge at Sydney Motor Sport Park.

Читайте также:
Возродившиеся автобренды

Unlike previous one-off fast vans – such as the Ford Transit Supervan and Renault Espace F1 – the iMax N ‘Drift Bus’ maintains its eight-seater layout in the interest of maximising the fun factor for you and up to seven of your friends.

The inspiration for ‘Drift Bus’ came from Hyundai Germany, who posted an iMax N image as an April Fool’s prank earlier in the year.

In a social media poll asking Australian N fans which Hyundai model should get the N treatment next, the iMax people mover finished in second place, after the Tucson SUV. The Tucson would have been too easy.

The N philosophy of BPM not RPM – putting driving thrills and excitement ahead of ultimate performance – drove the Australian skunkworks team to create the ‘iMax N’ and build it to the highest possible technical standards.

A standard iMax was sent to N boot camp where it bulked up with more muscle. The regular 2.5-litre CRDi engine was instantly discarded and replaced by a monster 3.5-litre twin-turbocharged V6 engine, pumping out over 300kW of power and 555Nm of torque – more than enough to turn rubber into smoke, even on a bus.

Breathing through a bi-modal exhaust ensures the ‘iMax N’ sounds as good as it looks.

The potent engine is paired to a Hyundai-developed eight-speed automatic gearbox that connects to a corner carving differential, helping to transfer the grunt to the rear wheels.

The suspension features electronically-controlled dampers, while the brakes have also been given an N performance upgrade. The 19” alloy wheels, borrowed from the i30 N, are wrapped in performance rubber – but don’t get too attached to them because the ‘Drift Bus’ has an appetite for tyres.

Optimising cornering performance and handling, the iMax N achieves perfect 50-50 weight distribution with eight people on-board, maximising the grin factor.

Inside, the iMax N looks the part, with an N steering wheel and N sports front seats, with the rear two bench seat rows also trimmed in matching suede and leather. If you’re going to go drifting with seven friends, you need to be perfectly comfortable and do it in style.

‘Drift Bus’ offers more practically than any sports sedan or performance SUV, with an 842 litre boot perfect for carrying spare tyres. You can also carry an entire pit crew if required*.

iMax N is not a production model, nor is it road legal, so any grin-inducing fun will be limited to the racetrack. But we trust our simple aim has been achieved: to demonstrate Hyundai Australia’s passion for N-gaging and exhilarating vehicles for drivers. and as many passengers as possible.

Читайте также:
Какие приметы связаны с автомобилями

To show off its performance, iMax N ‘Drift Bus’ will compete in three different disciplines at this weekend’s World Time Attack Challenge:

1) Clubsprint Class: for outright lap times and corner carving ability
2) Flying 500: for neck-snapping acceleration and drivetrain performance
3) Drifting Cup: for ultimate handling and tyre-burning proficiency

Bus Timetable
2019 World Time Attack Challenge

18 October, 2019: Sydney Motorsport Park

Hyundai iMax N Drift Bus — это восьмиместный фургон с 402 л.с.

Hyundai Australia сегодня объявляет о специальном индивидуальном создании, вдохновленном озорным духом N и гарантированно улыбнувшимся на лице любого водителя… вместе с семью пассажирами. Представляем iMax N ‘Drift Bus’.

Мощный турбированный двигатель? Проверьте. Угловой резьбовой дифференциал? Проверьте. N Performance Синяя краска? Проверьте. Сидеть за восемь дрифтов? Конечно.

Созданный командой подземных скунсов в Hyundai Australia, iMax N дебютирует в глобальных соревнованиях в эти выходные на World Time Attack Challenge 2019 в Сиднейском Автоспорте..

В отличие от предыдущих одноразовых скоростных микроавтобусов — таких как Ford Transit Supervan и Renault Espace F1 — iMax N ‘Drift Bus’ поддерживает восьмиместную компоновку, чтобы максимально увеличить интересный фактор для вас и до семи ваших друзей..

Источником вдохновения для «Drift Bus» стал Hyundai Germany, который ранее в этом году опубликовал изображение iMax N в качестве шутки в апреле..

В опросе соцсетей, спрашивающем австралийских фанатов N, какая модель Hyundai должна пройти лечение N, двигатель людей iMax занял второе место после внедорожника Tucson. Тусон был бы слишком легок.

Философия N, основанная на BPM, а не RPM — позволяющая создавать захватывающие ощущения и волнение впереди максимальной производительности, — побудила австралийскую команду скунсовых работников создать iMax N и построить его в соответствии с самыми высокими техническими стандартами..

Стандартный iMax был отправлен в N boot camp, где он набрал больше сил. Обычный 2,5-литровый двигатель CRDi был мгновенно выброшен и заменен монстрамированным 3,5-литровым двигателем V6 с двойным турбонаддувом, выкачивающим мощность более 300 кВт и крутящий момент 555 Нм — более чем достаточно для превращения резины в дым даже в автобусе..

Дыхание через бимодальный выхлоп гарантирует, что «iMax N» звучит так же хорошо, как и выглядит.

Мощный двигатель в паре с восьмиступенчатой ​​автоматической коробкой передач, разработанной Hyundai, которая соединяется с угловым дифференциалом резьбы, помогая перенести ворчание на задние колеса..

Читайте также:
Самые надежные автомобили 2020: рейтинг марок и легковых ТС с пробегом (подержанные, бюджетные, экономичные) для России

Подвеска оснащена электронно-управляемыми амортизаторами, в то время как тормозам также было дано улучшение характеристик N. 19-дюймовые легкосплавные диски, позаимствованные у i30 N, обернуты качественной резиной, но не слишком привязываются к ним, потому что у «Drift Bus» есть аппетит к шинам..

Оптимизируя производительность и управляемость на поворотах, iMax N достигает идеального распределения веса 50-50 с восемью людьми на борту, максимизируя коэффициент улыбки.

Внутри iMax N выглядит как часть, с N рулевым колесом и N спортивными передними сиденьями, а два ряда задних сидений также отделаны замшей и кожей. Если вы собираетесь заняться дрифтингом с семью друзьями, вам нужно быть совершенно комфортно и делать это стильно.

Drift Bus предлагает больше, чем любой спортивный седан или внедорожник, с багажником объемом 842 литра, идеально подходящим для перевозки запасных шин. Вы также можете нести весь экипаж ямы, если требуется *.

iMax N не является серийной моделью и не легальна на дорогах, поэтому любое веселье будет ограничено гоночной трассой. Но мы верим, что наша простая цель была достигнута: продемонстрировать страсть Hyundai Australia к N-габаритным и волнующим автомобилям для водителей… и как можно большего количества пассажиров.

Чтобы продемонстрировать свою производительность, iMax N ‘Drift Bus’ будет соревноваться в трех разных дисциплинах на World Time Attack Challenge в эти выходные:

1) Класс Clubprint: для прямого прохождения кругов и прорезания углов
2) Flying 500: для ускорения захвата шеи и производительности трансмиссии
3) Чашка для дрифтинга: для максимальной управляемости и мастерства при сжигании шин

Обзор технических характеристик iMax N Drift Bus

Трансмиссия и подвеска

  • 3,5 л V6 Twin-Turbo с 300 кВт + и 555 Нм
  • 8-ступенчатая автоматическая коробка передач
  • Задний привод
  • Угловой дифференциал тяги
  • Подвеска с электронным управлением
  • N производительность тормозной пакет
  • Производительность шин
  • Би-модель выхлопа
  • Саб 5 секунд 0-100км / ч
  • Распределение веса 50-50 (на борту 8 человек)

Внешние Особенности

  • 19-дюймовые легкосплавные диски (позаимствованы у i30 N)
  • Сделанный на заказ аэро комплект
  • Передний сплиттер
  • Боковые юбки
  • Задний диффузор и бампер
  • Задний спойлер с стоп-сигналом
  • N Performance Синяя фасадная краска

Особенности интерьера

  • N Рулевое колесо
  • N Sport передние сиденья с замшевыми вставками и кожаными подкладками
  • Электропривод передних сидений с 12-позиционной регулировкой
  • Задние сиденья (2 ряда) в цвете N замша и кожа
  • Черный заголовок
  • Объем багажного отделения: 842-литровый багажник (VDA)

402 PS Hyundai iMax N – the “drift bus” for the track

Reading time 4 Minutes

The N-performance Department of Korean manufacturer Hyundai has set up a spectacular bus. Leading under the direction of the tuner Skunk Works does one have the “Hyundai iMax N World Time Attack Drift Bus“Created with 3,5 liter V6 BiTurbo and crazy 402 PS & 555 NM torque! Compared to the factory 2,5-liter diesel variant, of course, more than just an improvement. But if you are happy to be able to put the bus together in the online configurator on the Hyundai page, we have to disappoint you. The iMax N Drift Bus is just one Single copy! It is supposed to show that Hyundai can also build a potent transporter like Ford did with the “Transit Supervan” or Renault with the “Espace F1”.

Читайте также:
Легендарные автомобили, выпущенные 50 лет назад

still with room for 8 persons

The iMax N has rear-wheel drive and can still maximally 8 persons (Grand Starex, i800, H-1). Actually, the Koreans would be the perfect alternative to the current BMW M5 F90 Ringtaxi on the Nordschleife as we find. But he was not created for that! Rather, he will start tomorrow at the 3,93 kilometer-long Sydney Motorsport Park in Australia (formerly Eastern Creek Raceway) with eleven bends in Eastern Creek (Suburb of Sydney) to World Time Attack Challenge show what he can. And the technicians behind the project are talking about that N Performance Blue painted bus, especially with full load, an almost perfect weight distribution of 50: 50 has. However, we doubt that you will participate in the challenge with full hut. It would look funny in any case!

Rear wheel drive for smoking tires

And the inmates also have a lot to discover. After all, there are sporty N-Performance seats in the front of the cabin and the small steering wheel comes from the Hyundai N-Performance forge. And even the second and third row of seats are still upholstered in high quality velor and leather. This could be because of the 842-liter load floor even carry a lot of equipment from the pit lane and if necessary, change directly at the track a bike. And the Skunkworks team has not just stuffed a bigger engine and new seats into the van. A special sports suspension with electronically controlled dampers has also been installed and a large N Performance brake system with red painted brake calipers ensures a species-appropriate deceleration. It hides behind the 19 inch forged wheels of the standard i30 N which are powered by corner carving rear axle locking differential.

Drifting is the specialty of the iMax N

And finally, the body is also adapted a little to the sportiness. The front apron lost its fog lights and also received a distinctive front spoiler with a red accent. For this purpose, the radiator grille is darkened and equipped with an “N badge”. And there were also changes to the rear. Here, the factory apron was given an aggressive rear diffuser that houses round tailpipes of a sports exhaust system on both sides. In addition, a central LED tail light in the style of a Formula 1 racer and the roof spoiler was specially created for this vehicle. The rear view is rounded off with an “iMax N” logo on the tailgate. If we receive more information about the single item in a timely manner, there is of course an update for this report. You will be informed about this if you simply use ours Feed subscribe to. Have fun watching the pictures and stay true to us!

Читайте также:
Экономичная Toyota Prius

Of course that had not been the case. Our tuning magazine has tens of thousands more tuning reports in stock. Do you want to see them all? Just click HERE and look around. Or are you especially interested in the Hyundai brand? Then the following excerpt is for sure just the right thing.

402 PS Hyundai iMax N – the “drift bus” for the track

Reading time 4 Minutes

The N-performance Department of Korean manufacturer Hyundai has set up a spectacular bus. Leading under the direction of the tuner Skunk Works does one have the “Hyundai iMax N World Time Attack Drift Bus“Created with 3,5 liter V6 BiTurbo and crazy 402 PS & 555 NM torque! Compared to the factory 2,5-liter diesel variant, of course, more than just an improvement. But if you are happy to be able to put the bus together in the online configurator on the Hyundai page, we have to disappoint you. The iMax N Drift Bus is just one Single copy! It is supposed to show that Hyundai can also build a potent transporter like Ford did with the “Transit Supervan” or Renault with the “Espace F1”.

still with room for 8 persons

The iMax N has rear-wheel drive and can still maximally 8 persons (Grand Starex, i800, H-1). Actually, the Koreans would be the perfect alternative to the current BMW M5 F90 Ringtaxi on the Nordschleife as we find. But he was not created for that! Rather, he will start tomorrow at the 3,93 kilometer-long Sydney Motorsport Park in Australia (formerly Eastern Creek Raceway) with eleven bends in Eastern Creek (Suburb of Sydney) to World Time Attack Challenge show what he can. And the technicians behind the project are talking about that N Performance Blue painted bus, especially with full load, an almost perfect weight distribution of 50: 50 has. However, we doubt that you will participate in the challenge with full hut. It would look funny in any case!

Читайте также:
Лучшие современные электромобили

Rear wheel drive for smoking tires

And the inmates also have a lot to discover. After all, there are sporty N-Performance seats in the front of the cabin and the small steering wheel comes from the Hyundai N-Performance forge. And even the second and third row of seats are still upholstered in high quality velor and leather. This could be because of the 842-liter load floor even carry a lot of equipment from the pit lane and if necessary, change directly at the track a bike. And the Skunkworks team has not just stuffed a bigger engine and new seats into the van. A special sports suspension with electronically controlled dampers has also been installed and a large N Performance brake system with red painted brake calipers ensures a species-appropriate deceleration. It hides behind the 19 inch forged wheels of the standard i30 N which are powered by corner carving rear axle locking differential.

Drifting is the specialty of the iMax N

And finally, the body is also adapted a little to the sportiness. The front apron lost its fog lights and also received a distinctive front spoiler with a red accent. For this purpose, the radiator grille is darkened and equipped with an “N badge”. And there were also changes to the rear. Here, the factory apron was given an aggressive rear diffuser that houses round tailpipes of a sports exhaust system on both sides. In addition, a central LED tail light in the style of a Formula 1 racer and the roof spoiler was specially created for this vehicle. The rear view is rounded off with an “iMax N” logo on the tailgate. If we receive more information about the single item in a timely manner, there is of course an update for this report. You will be informed about this if you simply use ours Feed subscribe to. Have fun watching the pictures and stay true to us!

Of course that had not been the case. Our tuning magazine has tens of thousands more tuning reports in stock. Do you want to see them all? Just click HERE and look around. Or are you especially interested in the Hyundai brand? Then the following excerpt is for sure just the right thing.

Читайте также:
Вредно ли снятие шин с дисков

PerformanceDrive

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’ created in Australia, twin-turbo V6 conversion

No, this isn’t a dream. You are seeing this for real. Hyundai Australia has created a custom, one-off Hyundai iMax N ‘Drift Bus’, complete with a twin-turbo V6 engine conversion.

The iMax N Drift Bus was created by the local arm purely to demonstrate the mischievous spirit of Hyundai N. It also follows an April Fool’s prank in Germany earlier this year, which included a Photoshopped image depicting an iMax N.

So, what’s involved? For starters the 2.5-litre turbo-diesel four-cylinder has been removed and in its place is a 3.5-litre twin-turbo V6. It’s based on the 3.3T from the Genesis G70 and of course the Kia Stinger. With a performance bi-modal exhaust, it produces over 300kW and 555Nm.

From there, the power is sent into an eight-speed automatic transmission and down into the rear-wheel drive system of the iLoad/iMax. However, a locker differential has been installed to ensure it always hooks up the power. Hyundai predicts a 0-100km/h time of under 5.0 seconds.

Not leaving it at that, the iMax N Drift Bus features a full suspension upgrade complete with electronically-controlled dampers, and the brakes have been upgraded to an N performance setup. There’s also some 19-inch alloy wheels that you might recognise from the i30 N, featuring performance tyres.

Topping off the exterior, Hyundai Australia has fit a custom aero kit complete with a front splitter, side skirts, and a rear diffuser. You may have noticed the entire body is coated in Hyundai N’s Performance Blue colour to further enhance the spirit. Overall, you’d have to agree, it actually looks like a legitimate product ready for the showroom.

Inside, the driver uses an N steering wheel and the front seats are replaced with N sports seats with suede and leather trimming. Aside from that, this is still an eight-seater van, with the back two rows still in place, although swapped to N suede and leather seats, too. Boot space is rated at 842L.

Unfortunately, this is just a one-off concept and is not intended to signal a future production version at this stage. In a statement, Hyundai said:

“iMax N is not a production model, nor is it road legal, so any grin-inducing fun will be limited to the racetrack. But we trust our simple aim has been achieved: to demonstrate Hyundai Australia’s passion for N-gaging and exhilarating vehicles for drivers… and as many passengers as possible.”

The van will be taking part in the World Time Attack Challenge today and Saturday, and will go for a run in the Clubsprint Class for a lap time, as well as the Flying 500. Head over to Sydney Motorsport Park to check it out. And don’t forget, Hyundai Australia will also be competing with a custom i30 Fastback N in the lap time challenge.

Читайте также:
Страны, в которых пользуется спросом отечественный автопром

Brett Davis

Brett is the editor and founder of PerformanceDrive. He’s obsessed with driving, having played with Matchbox cars until he was tall enough to drive a real one. After initially working as a mechanic, Brett earned a degree in journalism and entered media as an editorial assistant at Top Gear Australia magazine. He then worked at CarAdvice. His dream is to live next door to the Nurburgring in Germany.

Name Appeal: Hyundai iMax N ‘Drift Bus’

Hyundai Australia has tossed together a one-off model for the soul purpose of promoting its performance division, calling the creation the iMax N “Drift Bus.”

You’re probably saying to yourself, “Isn’t this basically the same concept as the Ford Supervan?” And you’d be right. But every sunset is essentially the same as the one that came before, and you don’t hear anybody complaining when they finally take time out to enjoy one.

It should be mentioned that your author has a strong affinity for both sleepers and vans — parking the iMax N right up his alley. Fear not, however, as everything possible is being done to ensure this doesn’t turn into a disgusting carousel of praise for a vehicle Hyundai doesn’t even plan on manufacturing and would never sell. But we should get started, because I cannot wait to tell you all about how much I love this square slice of automotive divinity.

” data-medium-file=”https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-450×300.jpg” data-large-file=”https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-610×407.jpg” src=”https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-610×407.jpg” alt=”” width=”610″ height=”407″ srcset=”https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-610×407.jpg 610w, https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-75×50.jpg 75w, https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-450×300.jpg 450w, https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-768×512.jpg 768w, https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke-120×80.jpg 120w, https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2019/10/Hyundai-iMax-N-Drift-Bus-smoke.jpg 840w” sizes=”(max-width: 610px) 100vw, 610px” />

The iMax N Drift Bus is based on the Hyundai van line sold all over the planet (except here) using different names. In Australia, it’s called the iMax and comes with a 2.5 liter CRDi engine. Clearly, that mill wasn’t going to be adequate for Drift Bus. The skunkworks team that Frankensteined this monster together replaced the stock powerplant for a 3.5-liter, twin-turbo V6 with over 402 hp and 409 ft-lb of torque. Power is sent through an eight-speed auto directly to the rear wheels via a welded differential. While the weight of the van (about 4,800 pounds) required the front brakes to be uprated to four-piston calipers with larger (348 mm) discs, the rear drums remain stock.

Читайте также:
Автомобили с необычными фарами

Despite boasting some serious specs, the whole project seems to be a joke that spun wildly out of control. Hyundai Germany released “teaser images” of the N van on April Fools’ Day and the Aussie team just sort of ran with it. But the iMax N is not to be taken seriously just because it’s now real.

From Hyundai Australia:

Optimising cornering performance and handling, the iMax N ‘Drift Bus’ achieves perfect 50-50 weight distribution with eight people on-board, maximising the grin factor.

Inside, the iMax N looks the part, with an N steering wheel and N sports front seats, with the rear two bench seat rows also trimmed in matching suede and leather. If you’re going to go drifting with seven friends, you need to be perfectly comfortable and do it in style.

Ah yes, one of those performance vehicles that requires your extended family to climb aboard to achieve perfect weight distribution and suede seats for when they inevitably become sick after a few laps of the track. This thing is as serious as a heart attack.

Most of the van’s hardware was borrowed from the i30 N (steering wheel, tires, seats, etc) with Hyundai engineers having to perform some light fabrication for the vehicle’s aerodynamics. There’s even a couple of aftermarket GT-R parts on Drift Bus. But it all comes together uniformly. Even though it’s a semi-satirical love letter to Hyundai’s N division, care was obviously taken. Were it a little less insane, the iMax N could almost be a plausible production vehicle.

Wishful thinking, to be sure. For now, we’re just happy to see Hyundai’s N having a good time and the company being a creative. The iMax N will make its public debut at this weekend’s World Time Attack Challenge at the Sydney Motorsport Park — likely blowing tire smoke into the crowd.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: